Sūdzību par pasta pakalpojumu iesniedz un izskata šādā kārtībā:
1) sūdzību par pasta pakalpojumu iesniedz attiecīgajam pasta komersantam, kurš to izskata un sniedz atbildi ne vēlāk kā mēneša laikā no sūdzības saņemšanas dienas. Atbildes uz sūdzībām par pārrobežu pasta pakalpojumiem sniedz Pasaules Pasta konvencijā un tās reglamentos noteiktajā kārtībā un termiņā;
2) ja sūdzības iesniedzējs nav apmierināts ar pasta komersanta atbildi un sūdzība attiecas uz regulējamu pasta pakalpojuma veidu, viņam ir tiesības tāda paša satura sūdzību kopā ar pasta komersanta atbildi iesniegt Regulatoram.
Kompensāciju izmaksu kārtība
Kompensācijas apmērs nosakāms pēc apdrošināšanas vērtības un saņēmējvalsts, kas norādīta sūtījuma datos un veidlapā.
Par neapdrošināta iekšzemes sūtījuma nozaudēšanu vai pilnīgu sabojāšanu ar sūtījuma iepakojuma bojājumu pazīmēm Pasts Klientam, kuram nav noslēgts sadarbības līgums ar Eksprespastu, izmaksā atlīdzību saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.227 Noteikumi par kārtību, kādā pasta komersants izmaksā atlīdzību par iekšzemes pasta sūtījumu nozaudēšanu, to satura bojājumu vai iztrūkumu. Pasts Klientam, kuram ir noslēgts sadarbības līgums ar Eksprespastu izmaksā atlīdzību: līdz 520.00 EUR apmērā sūtījumiem, kuru piegāde paredzēta ar kurjeru vai uz pasta nodaļu un līdz 270.00 EUR apmērā sūtījumiem, kuru piegāde paredzēta uz pakomātu.
Par apdrošināta iekšzemes sūtījuma nozaudēšanu vai pilnīgu sabojāšanu ar sūtījuma iepakojuma bojājuma pazīmēm. Pasts Klientam izmaksā atlīdzību pilnas sūtījuma apdrošināšanas summas apmērā, pamatojoties uz Klienta iesniegumu, kas adresēts Pasta eksprespasta daļai ar pievienotu sūtījuma dokumenta kopiju un tā vērtību apliecinošu dokumentu.
Par pārrobežu sūtījuma nozaudēšanu vai pilnīgu sabojāšanu ar sūtījuma iepakojuma bojājuma pazīmēm Pasts Klientam izmaksā atlīdzību ne vairāk kā 34.15 EUR (par dokumentu sūtījumu) un ne vairāk kā 147.98 EUR (par pārējiem sūtījumiem).
Minētās atlīdzības tiek veiktas, samazinot nākamā pakalpojuma rēķina summu.
Bojāta sūtījuma atlīdzību veikšanas gadījumā Pasts ir tiesīgs paturēt bojāto sūtījumu savā īpašumā.
Informācija par pasta komersanta materiālo atbildību un materiālās atbildības apmēriem, ja pakalpojums nav sniegts pēc noteiktiem kvalitātes kritērijiem.
Ja pasta komersants nav nodrošinājis lietotājam pakalpojumu pēc noteiktiem kvalitātes kritērijiem, tad pasta komersants kompensē lietotājam maksu par pasta pakalpojumu, kuru pasta komersants lietotājam nav nodrošinājis.